tisdag 18 mars 2008

fortsatt dödbloggeria

stjäl datatid hemma hos min mamma för att inte abstinensen ska bli alltför svår.
Rejält sjuka har vi varit,
som omväxling liksom,
så under hela förra veckan fick jag absolut inget gjort
men nu är bara lite rosselhosta kvar. skönt.

Sytt har jag! Bilder kommer sen när jag får min egen dator i ordning.

Lilleman har börjat gå. En dag steg han bara upp och gick,
inget ett steg hit och två steg dit utan han smällde till med en mindre promenad. Så nu är det slut på lugnet (vilket lugn?)

Och en kusinkille blev det! I går morse, en söt liten en minsann.

hoppas jag snart är tillbaka. Sköt om er!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag testade ju din vitlökssoppa men vi fick influensa...God var den i alla fall, hade ingen stärkelse så jag kokade med ett par poatisar och mixade ner.

Å ett å två...vi väljer alla våra steg här i livet! Och grattis moster? faster?

Anonym sa...

Oj vad roligt att lillprinsen lärt sig gå! Och grattis till kusinen! Ser fram emot bilder på vad du sytt snart!

Maria sa...

Förstår att du har abstinens. Jag blev utan dator i 2,5 vecka vid jul, det var både skönt OCH jobbigt!

Anonym sa...

Å va duktig han är lillkillen,sina första steg.
Hoppas du har det bra trots datorkrångel!!

Anonym sa...

men det är ju så skönt när dom börjar gå! slippa bära en massa o så. :)
kram sandra h.

Anonym sa...

Åh vad duktig han är L!!

Fru Mju sa...

Soffy: Nybliven faster! Stolt.
Och vi klarade oss inte trots vitlökssoppa vi heller men den hör lite till att koka när man blir sjuk. :-)

Maria: Förstår vad du menar, det har varit lite blandade känslor och visst har man ju lyckats få rätt så mycket gjort, begränsad datatid eller datafria dagar kanske vore ngt. :-)

Mirre, Soffie, Sandra och Helena: *stolt mamma*