måndag 31 mars 2008

nostalgikick

Någon annan som blir nostalgisk? och vad var det de hette?
Jag minns hur många gånger jag och brorsan stod utanför Butterick's på Drottninggatan och storögt plirade på reklamen som snurrade på TV-skärmen i skyltfönstret.
Butterick's hemsida påstår att masken med den tunna nylontråden heter Twisty men det ringer inga klockor under det namnet, inte heller Drolli som dagens mask verkar heta?


Efter lite tjat gav mamman med sig och köpte eländet efter att flera gånger ha varnat om att den inte är magisk (och jo, de använder samma reklamfilm som under tidigt åttiotal!) utan det är ett snöre som lätt går av och det är svårt att få masken att röra sig lika fint som på filmen... (för att inte säga omöjligt) Man minns ju hur man själv suktade efter den magiska masken.
Och jo, tråden gick av för första gången redan innan eländet var ur förpackningen.
Men roligt har han haft med den trots allt. Precis som man själv hade för *hrmmm* nästan trettio år sedan.

Och på Butterick's, jaaa-a, där inhandlades högar av skämtartiklar som
plastspyor
ärrtejp
sockerbitar / isbitar med insekter i
pruttkuddar
tuggummifällor
spionpennor
...
..
.
åh vilken spännande plats det var.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vad hette den? Inte det den heter idag tror jag. Rolig var den, och alla andra skämtsaker! De skulle ju passa in idag 1:a april...

Anonym sa...

Jamen visst! =) Jag hade en orange mask minns jag. Nu blev jag riktigt nostalgisk faktiskt.

Kram