måndag 10 mars 2008

EFIT 10 mars

Så var det dags för EFIT igen! Sov själv lite eländigt i natt då båda pojkarna blev krassliga, På dagens första bild ser man också hur snoret rinner i floder hos oss idag...
Det blir alltså ett foto i timmen under dagen så titta in senare ikväll för fortsättningen och lämna gärna en kommentar! :-) Andras EFIT-bilder för dagen hittar du här.




08.30: Båda pojkarna har vaknat och det är lite segt och gnälligt från morgonen, lillen och jag har redan varit vakna en tid framför TV.


9.30: Månne hela kannan räcker en bit in på dagen? zzz



10.30: Lägger lillen ut och sova, ute är fyra plusgrader och något börjar titta fram intill husväggen! I dag känns våren i luften trots att det är grått.



11.30: Hänger och viker tvätt



12.30: Kokar vitlökssoppa mot förkylningen. Dundermedicin!


13.30: Min mamma tittar förbi med glass och saft åt sjuka treåringen och trötta jag får en bukett tulpaner som jag får hjälp med att arrangera


14.30: Lilleman sover igen och vi leker med tågbanan


15.30: Ett besök till Stadsbiblioteket ger "inga träffar", letade litteratur till kommande kursen i arbetssociologi men letade på fel ställe denna gång.

16.30: Handlat blöjor, medicin och andra nödvändigheter. På väg hem.
Note to self: Investera i nya vindrutetorkare!


17.30: Plockar in disken

18.30: Glömt bort att äta själv. Åtgärdas.



19.30: Lilleman härjar fritt under tiden storebror tar ett bad...
20.30: God natt och tack för den här gången! Ses nästa EFIT!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Inte roligt att vara sjuk. Här känns det också lite som vår.

Anonym sa...

Hej hopp! Kikar på din EFIT! =)

Hemma hos oss är det snorigt värre också.... skulle inte sitta helt fel med en bukett tulpaner för att muntra upp stämningen lite.... Men sådan tur tror jag inte att jag har idag! ;)

Anonym sa...

Hejsan! Kikar på din EFIT!

Vilka fina tulpaner om ändå jag hade sådant tur men jag är ist frisk så det får duga gott och väl för mig :)

Anonym sa...

Oj, snorigt värre! Och vilken fin kopp du dricker ditt kaffe ur, vi har ett underlägg i samma modell& färg - köpt på Marimekko i helsingfors samma dag vi förlovade oss 2006!

Anonym sa...

Kikar förbi =) Härligt att få tulpaner - mina favoritblommor.

Anonym sa...

Japp, men det hade nog mer med medlet jag använde än mitt gnuggande *asg* Vips så var den ren :)

Anonym sa...

Jobbigt med förkylning.... Här har vi precis frisknat till!

Anonym sa...

å va roligt att få se din vardag!
hoppas du kryar på dej snabbt.
Må så gott

Cattis sa...

krya på er!
Den däringa vitlökssoppan blev jag nyfiken på... och tulpaner är ju så vackert!
lyckos dig som fick så många :)

kram
Cattis

Anonym sa...

Oj, mycket snor där *s* Aldrig varit med om så mycket förkylningar som denna "vinter"...

Krya på er!

EFIT hos mig också //Kram

Anonym sa...

Inne och kikar på bilder.
Hoppas ni kryar på er snart.

Anonym sa...

Hejsan...

Kikar in er efit dag.
Kul att få se er dag.

Krya på er..

kram Gurkiss