fredag 1 februari 2008

EFIT 1 februari

Ett Foto I Timmen går ut på -just det, att man ska dokumentera sin dag genom att knäppa en bild i timmen. Idag gör jag mitt första EFIT-försök och hoppas jag inte glömmer mig redan under första timmarna. Här kan du se andras EFIT-bidrag. Jag kommer att fylla på med bilder lite vartefter idag:



08.30: första maskinen tvätt igång

09.30: Ute blåser det ordentligt och jag står länge i köksfönstret och betraktar de här eländiga kråkfåglarna som gjort en sport av att se vem som längst kan hålla sig fast vid grannens antenn.


10.30: dags för min egen frukost.


11.30: sätter mig vid datorn och börjar lägga in förmiddagens bilder.


BARA GRÅA BILDER!? -Lovar bättring under eftermiddagen!


12.30: hämtat treåringen på dagis


13.30: en kompis tittar förbi på en kopp té och pratstund! härligt!


14.30: ser på när treåringen spelar dataspel. han lär sig skrämmande snabbt.



15.30: ute på vagnspromenad med lillen. en av katterna håller sällskap som vanligt.




16.30: lillen sover och vi har hjälps åt att fixa en paj till middag. nu lekpaus.



17.30: lillen har vaknat och kurvar omkring i sin gåstol


19.30: missat en timme, varit och handlat med pojkarna.


20.30: nattning

10 kommentarer:

Anonym sa...

Kikar in från Ettfotoitimmen.se!

Fina foton du tagit så här långt. Återkommer nog senare!

Anonym sa...

Kikar in på din efit-dag...
Fina bilder...

Anonym sa...

Visst lär de sig data snabbt! Min 3-åring är också en hejare på det! Och 7-åringen kan nog snart mer än mig!

Anonym sa...

Ja det är orättvist att 3-åringar är så skickliga på att hantera datorn! Jag var nästan 50 år när jag kämpade med att lära mig få musen att gå dit jag ville...

Kul att se din dag!
Ha en avkopplande helg!

Anonym sa...

KUL att du kikade in på min EFIT!!! :-D Kikar tillbaka hos dig!!! ;-) Hihi ja, det har blivit några EFIT-dagar för mig nu, har hållt på ganska länge... :-D Härliga bilder du tagit, och vilken fin katt ni har!!! :-)

Anonym sa...

Kul att du kikade förbi på min efit, så nu är jag här och kikar på din förstås.

Fina bilder. Vilken brödrostarna Rolls Royce ;)

Kram

Anonym sa...

Hej hopp! Trevligt att du kikade in hos mig!

Kul att följa din dag! En riktigt bra första EFIT! =)

Ja, visst är de snabba att lära sig tekniska saker de små liven! Min lille är en hejare på datorer och dataspel! =)

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Kollar in.
De lär sig fort barnen, minns syrrans ungar när de var yngre.

Anonym sa...

Heeej!

Tack för ditt besök. Kul att du oxå blivit medlem i EFIT. Det är skoj. Fina bilder. Jätte söt son du har! Diggar eran brödrost. Vill ha en nyyyy, när jag ser den!

Anonym sa...

Hej hej..kollar in bilderna. Vilken cool brödrost *vill ha*

Min 3 åring har inte börjat med dataspel än...än nöjd så länge han håller sig borta.

Sött kort på lillen i gåstolen.

Hoppas du har haft en trevlig helg!