onsdag 30 juli 2008

mer sommarläsning

mina två senast lästa krim, Läckbergs Olycksfågeln och Holts Det som aldrig sker, var inga höjdare och jag höll nästan på att ge upp hela genren. Men efter all engelsk blahavardag törstade jag efter ett saftigt mord igen och hittade Död i Garnethill av skotska Denise Mina i bokhyllan, en bok som stått där och dammat i kanske närmare ett år. Och va härligt med en "ny" författare, det kändes som om vad som helst kunde hända. Och för en gångs skull är huvudpersonen inte en kommissarie, bara det var uppfriskande.
Den andra boken är Gräshoppan av Barbara Vine, "en psykologiskt insiktsfull roman" och "en bok man lägger ifrån sig med saknad". jaha. själv orkade jag inte längre än knappa sid 100 av 440, då den inte hade kommit igång då ännu så gav jag upp. jag kommer inte att sakna den när jag säljer den på loppis nästa vecka.

2 kommentarer:

Mirre sa...

Min juliläsning har inte heller varit nåt vidare, jag har börjat på flera böcker men lagt dem ifrån mig eftersom jag inte kommit in i dem... kanske augusti blir en bättre bokmånad :-)!

Anonym sa...

Jag har knappt läst nåt i sommar! När stugprojekt och alla andra "måsten" lugnat ner sig i höst - då!