fredag 26 mars 2010

lång månad

den senaste månaden har varit evighetslång i mjuhuset. sjuka har vi varit i omgångar om både förkylningar och magsjukan och pojkarna har varit hemma från dagis nästan hela månaden. nu hoppas vi verkligen det börjat räcka för vår del.
lillen har fyllt ett år och mellanpojken blev tre häromdan. och jag har börjat jobba igen, något som inte känns så motigt som jag hade föreställt mig.

renoveringen har gått i stå. med pojkarna hemma har det inte gått att måla väggarna men i kväll när vi fått ungarna i säng är tanken att vi målar biblioteket. få sen se hur det blir med den tanken..
och jo, jag har fyndat på loppis igen. ett lite skadat brickbord (skivan går att lyfta bort och använda som bricka -praktiskt!). jag ska byta den skadade skivan bara så får den bli soffbord i biblioteket!!! yey

ha en skön helg! vi får hoppas på sol och takdropp :)

1 kommentar:

Jo sa...

Uj, vilket fynd! Superfint!

Och du: Man behöver inte veta var man ska göra av allt man skapar. Hur skulle det se ut? Och hur mycket skulle jag sy eller sticka/virka då? ;)
Trevlig, vårig helg!