måndag 4 januari 2010

tillbakablick

nyåret kom och gick och jag har bara inte haft tid att göra en återblick över 2009.
(och det har jag egentligen inte tid till nu heller för jag har ett bokföringsjobb som ligger och väntar..)
så vad hände under året hos oss?
det var ett tungt år och det har inte blivit mycket energi över för bloggskrivande. att vara trebarnsmamma har krävt det mesta av min tid och jag har inte kunnat tänka mycket utanför den lådan. so to speak. dessutom har vi ju haft vindsrenoveringen, den oändliga historien som nu börjar närma sig mållinjen!!!
minstingen föddes i slutet av februari. han har varit idel solsken och skratt. han skrattar och jollrar och går redan. jag antar han har brått för att hinna ikapp brorsorna?
mellanpojken började dagis i höstas. det gångna året har cirklat mycket kring honom och det att han fortfarande inte pratar. i slutet av mars fyller han tre. vi har sprungit på undersökningar och i talterapi. vi har försökt införa tecken utan resultat. senaste i raden var en inbokad hörselkontroll på sjukhus som var dömd att misslyckas eftersom den skulle krävt att han legat stilla i en halvtimme med fasttejpade elektroder i huvudet. nu väntar vi på besked om vi kan få vidare hjälp utan att tvingas utföra hörselundersökningen under narkos. i morgon ska vi på ännu ett möte. en dag i taget.
under tiden tog min mammaledighet slut och det börjar pengarna göra också så för att klara ekonomin så borde jag börja jobba. ganska så snart. typ omedelbums. och jag känner inte att jag har energi nog just nu, inte ännu. det gick för snabbt!!!
missförstå mig rätt. det har varit jobbigt men jag är positiv trots att jag är trött. jag har tusen nya ideer men bara ingen tid att förverkliga dem på, men den tiden kommer, det är jag säker på...
men nu, dags att ta itu med bokföringen så länge hjärnan fungerar...
God fortsättning på det nya årtiondet!

4 kommentarer:

M sa...

God fortsättning själv! Jag önskar dig allt gott och hoppas verkligen att ni ska få svar på alla frågor - förhoppningsvis på ett sätt som är så lindrigt som möjligt för sonens skull.

Anonym sa...

stor kram till dig!! =)

Anonym sa...

Ja, vilket tufft år för dig! Att han redan går- vilken duktig liten kille! Jag hoppas verkligen att ni får klarhet med mellanpojken. Och även om du inte bloggat så mycket så ser jag fram emot alla dina inlägg- KRAM!

Fru Mju sa...

tack soffy