onsdag 10 oktober 2007

Revolt!


i veckan har höstvädret varit fantastiskt, solsken och hög himmel och kallare nätter.

grannarna har haft fullt upp med att hålla sina gräsmattor fria från alla skräpande löv, här har gåtts man ur huset för att kratta, kratta, kratta. dagarna i ända.

jag vägrar!
jajamen, revolt på byvägen!
jag älskar alla vackra lönnlöv som bäddar in hela vår lilla trädgård,
frasar under fötterna,
piggar upp och ger trädgården
struktur.
färg.
LIV!

vi vadar i löv och älskar det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig fullständigt!! Hade vi lönnlöv hade jag sparat dom också, här finns bara tråkiga björklöv...

Articuno sa...

Vi har fyra stora lönnar på tomten. Lagom roligt när man inte kommer fram till soptunnan ens, för alla löv som ligger i vägen. Sedan har vi en av Stockholms största ekar precis utanför staketet också, det blir så mycket löv av den att det är direkt löjligt. Jag hatar höstlöv. Och jag hatar träd.

Fru Mju sa...

Lagom är bra.
vår trädgårdsyta är på hundra kvadrat så EN lönn är helt lagom, det blir helt tillräckligt löv ändå. en björk hade nog INTE fått stå kvar, finns det ngt värre än fröande björkar??? ...

Anonym sa...

Å visst är det vackert.
Min Nellie sa häromdagen mamma ja vill inte bladen ramlar bort.träden blir så fula nu.........