söndag 25 januari 2009

rensningen fortsätter..

ja, ni får ursäkta den förskräckliga bildkvaliteten men det framgår väl ändå vad det handlar om: det är operation rensning som nått mitt klädskåp. jag är hopplös på att rensa bland kläderna, kanske främst för att jag blivit så jättedålig på att unna mig nytt.
men det värsta är ju att i ett kaos som det här så vet man ju ändå inte vad man har i skåpet så nu körde jag på en hårdare linje och rensade ut allt som jag tidigare lagt i kan-jag-ju-nog-ha-nån-gång-högen. för det där nån gång händer ju bara inte.

skåpet ser större ut än det är i verkligheten då det bara är 50 cm brett och 35 cm djupt men resultatet av rensningen blev ändå:
1 stor kasse till loppis
1 kasse till missionen
1 kasse till lumpinsamlingen
1 kasse återanvändbart till syhörnan
och ett par nya skurtrasor


men det finns ändå sånt jag inte kan göra mig av med:

två ständiga överlevare av närapå 20 års skåprensningar! t-shirts från tiden då musiken betydde mer än något annat i livet. cure ett regelrätt segel i storlek xxl och jethro tull så välanvänd och urtvättad att den är närapå genomskinlig och full av hål. kära trasor. och för den som skrattar åt musikmixen: jo, jag har alltid varit lite schizofren av mig..

Vi börjar bli ett stort gäng som rensar nu (länk), titta bara!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju så skönt att rensa just bland kläder! Och såklart att man måste spara på gamla musik t-shirts!!! Jag tycker av ngn anledning inte att du är ett dugg schizofren ;)

Ulrika Gabriel sa...

Du, det blev ett gäng kassar att göra sig av med ;-). Bra jobbat!
Och vissa plagg ska man liksom bara inte göra sig av med...

M sa...

Ja, vissa plagg bara blir kvar, men när vi gjorde om på övervåningen då du! 5 säckar till myrorna - och då snackar vi stora svarta sopsäckar. Jag sparade två favoritskopar som nästan håller ihop, en klänning och typ på t-shirts. Sanningen är ju att man inte saknar det där andra när man väl har kört iväg det.

Bra start på föräldraledigheten = )

Maria sa...

Ser ju att det minskat rejält på hyllorna där. Härligt med rensning!!

Anonym sa...

Tjusigt!

Usch, jag har en gigantisk avdelning med kan-jag-ju-ha-någon-gång-kläder. Hur många målartröjor behövar man liksom? *s*