lördag 10 januari 2009

jo, jag vet

jag missade efit idag igen.
ja, igen.
men jag kommer köra en egen fotodag här nån dag istället.
sov lika pissigt senaste natten, både lillen och jag så dagen har gått i en enda dimma.
men jag är inte den enda i familjen som blir uppochner av fullmånen. maken hade lyckats gömma brödet i frysen i morse. så fyraåringen och jag fick börja dagen med att baka. men dagen kan ju börja pissigare än med nybryggt kaffe, scones med apelsinmarmelad och ett kök som ser ut som ett bageri efter en bombattack.
nu har jag precis språnghandlat och konstaterat att klockan hunnit bli för mycket för ett eventuellt kaffegästande av nära och kära, det får bli i morgon då jag förhoppningsvis sovit bättre.

det är förresten babyboom i min länklista just nu!
Chatarina med bloggen Gärdet har nyss kommit hem med ett knyte, Fröken Svår på Enfinity har bf ungefär samtidigt som jag (sorry Enfinity, det där fröken svår hänger kvar hos mig ännu..) och Soffy i Soffys hörna är bra på väg. det här är alltså bloggare som jag följt en bra lång tid redan och så finns ju rätt så nyblivna mamman Ann-Louise med härliga bloggen En bulle ur ugnen, jättehärliga bilder på den bloggen!
och på tal om det så borde jag ju verkligen ta en ny magbild snart.
men inte idag, risigare än så här kan man nog inte känna sig...

3 kommentarer:

M sa...

Jag blir helt koko av fullmånen också. Har svårt att somna och är mer aggressiv än vanligt = )

Hoppas vilan kommer ikapp!

Anonym sa...

Har aldrig funderat på det där med fullmånen... Är väl lika koko jämt kanske *haha*

Men jag kommer ihåg att jag låg på förlossningen med första sonen när det var fullmåne och de konstaterade att det var fullt hus som vanligt när det var fullmåne. Alltid fler förlossningar då visade de på sin tavla med nålar (födslar). Så nåt är det ju med den där månen.

Ska påminna dig nästa EFIT ;-)

Anonym sa...

Hoppsan, missade visst också...Har skippat tisdagstemat de sista gångerna så jag ska sikta in mig nu på tisdag! Kul med babyboom, det är så roligt att kolla in alla bloggar & följa med på andras resor! Hoppas du får en god natts sömn inatt!