måndag 19 januari 2009

första rensningen!

Paronen sitter och ser smått förbryllad ut i trappan upp till vinden, vad håller hon egentligen på med?
Jepp, det är operation rensning (länk) som dragit igång i hushållet och första etappen är redan avklarad! Tyvärr blir det ingen före-bild, jag har bara skämts alltför mycket över röran i den här trappan så det räcker med att jag själv är medveten om hur det sett ut.
vinden är ännu inte renoverad utan fungerar som förråd och nedanför trappan finns en barngrind och det är bakom den det samlats allsköns bråte: sånt som varit på väg upp på vinden, skräp som blivit kastat över trappräcket under nån snabbstädning och så leksaker som barnen kastat över grinden.
Nu är trappan ren igen!

resultat: (håll i er)
3 kassar sorterat skräp samt en hel del kartong till återvinning
2 kassar sånt som ska till loppis/ missionen
och
3 kassar färdigt tvättade tyger, förpassats upp till sin hylla i syhörnan
3 kassar julpynt, till "julavdelningen" på kallvinden
3 kassar osorterade leksaker, förpassades upp på vinden i en enorm hög andra leksakskassar, det är ett helt projekt i sig så det tar jag itu med en annan vecka.

Åh va skönt att få det gjort! det började klia i rensar-nerven!

4 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Härligt! Jag har redan börjat planera in vecka 2 - smyckesskrinet! Vecka 3 tror jag får bli barnens spelhylla ;)

Anonym sa...

oj, så flitig du varit :) Jag är ledig imorgon och tänkte ta mig an mitt skrivbord då.

Articuno sa...

Jag blev lite rädd för ett ögonblick. Trodde du hade rensat bort katten.

Fru Mju sa...

articuno: vet du, det är faktiskt i tankarna dagligen..