söndag 14 december 2008

no shrinking

den där Att-göra-listan har inte krympt det minsta under dagen som gått. först sov jag, körde en maskin tvätt och badade en unge och sen tog jag fyraåringen och hans jämngamla kusin till mormor/farmor på "lussande", något som blivit lovat i en svag stund och som man ju inte gärna kan ta tillbaka. och vi hade riktigt kul faktiskt.

sen fick hobbyhörnan flytta bort ur köket där den regerat i veckor eller månader och bara växt till sig och tagit över, åh, det blev ju nästan snyggt och städat ju! biten av flugan tog jag fram dammsugaren och plöjde genom huset -halv nio på kvällen. so what? man måste ju göra det när man kan och orkar och vi har onekligen lite sena vanor i mjuhushållet. få se hur där ser ut när jag stiger upp i morgon eftermiddag?
så ja, jag sitter på jobbet igen. har inte varit och sniffat i källaren ännu men någon större katastrof har ännu inte inträffat så jag håller tummarna för att vi ska klara ännu en natt.


så till listan: (rött= småpanik!)
i veckan:
fixa färdigt årets samlade bilder av ungarna i PS.
ta årets julbilder av ungarna samt beställ
julfest på jobbet tisdag
skicka julkorten
börja tänk julklappar!

följande helg:
mazarinkaka
morotslådor
paketera

2 kommentarer:

Anonym sa...

Smart med lista, är rädd att min skulle bli för lång bara... Bockade av julklapparna i dag i all fall =)

Stressa lagom bara...

Kram

Anonym sa...

Ta det lugnt nu och sköt om dig. Julen kommer trots allt och lika nöjd att den är över är man ändå... Skulle jag tro. Har själv haft en *rajvari* idag och köket ser ut därefter, gnistrande rent med en air av tallsåpa och Tolu! *fliina* hade haft 1000 andra saker att göra idag, men det bidde så här... No kokkola today...