måndag 2 augusti 2010

vardag





jag önskar jag fortfarande kunde tänka sommar och ledigt. det känns som om jag fortfarande behöver mycket av den varan ännu.
treåringen och jag var på återbesök på barnpolikliniken idag för att få remiss till den beryktade foniatern. han har gjort stora framsteg under sommaren och det ska bli spännande med nytt dagis i höst.
i mitt huvud bubblar nya ideer och för första gången på sex år kommer jag snart ha regelbunden egentid. spännande och skrämmande. men man måste bara ta chansen när den är inom räckhåll. man måste våga förvåna sig själv.
fyndade små koppar på loppis. underbara.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt med framsteg, är det alltså både tal & hörsel?
Och så fina muggar!

Fru Mju sa...

soffy: visst är de härliga!?!
det är det försenade talet de är oroliga över. han hör mer än han borde ibland :)
men som sagt så har han börjat nu. små steg. men ändå så stora.

Jo sa...

Superfina loppisfynd!
Vad skönt att han har gjort framsteg! Kan inte barn vara väldigt olika på det där med talet? (Jag har ju inga egna, så jag kan inte sånt). Eller finns det en gräns när man liksom ska bli orolig? Skönt iaf att det går åt rätt håll!

Fru Mju sa...

Jo: tack. det är klart att de är olika i utvecklingen allihopa. jag är inte särskilt orolig och vi får bra hjälp utifrån. för vår del började de följa upp honom mer noga då han inte pratade på tvåårskontrollen. men nu lossnar det och vi tar små steg varje dag :)

M sa...

Fina loppisfynd, men skodåren i mig gillade dina dojor som syns på en av bilderna ; )

lisa sa...

men vilka bilder du tar!! jag blir alldeles tagen. vill krypa in i varenda bild.

Fru Mju sa...

M: tack. jag älskar dem och sörjer att de håller på och ge upp. limmade dem senast idag :(

lyckoskatt: åh. tack. nu blev jag rent löjligt glad :)