lördag 7 augusti 2010

intensiv minisemester







solen sken och sommarvärmen återvände så vi passade på och åkte på en kort och intensiv familjesemester. första gången på camping med barnen. det var underbart kul och skulle det inte varit för jobbet så hade vi gärna stannat på vägen lite längre. men vi plockade russinen ur kakan. barnen fick leka med kompisar och simma så mycket de orkade och en sväng till djurparken hann vi också med. bäst var ändå att få gå och simma efter en lätt frukost. tyckte barnen. själv njöt jag av att ratta husbil och bo på camping.
på måndag börjar vardagen på riktigt. dagisinskolning. dags att ta itu med treåringens sommardreads. spraybalsam och borste eller sax? jag tror vi kommer att behöva alla tre.

5 kommentarer:

Jo sa...

Vad härligt det låter! (Inte sommardreads då, men resten) Jag gillar camping, även om jag anar att tält inte är min kopp te längre, jag har säkerligen blivit för bekväm ;) Men jag gillar campingliv liksom!

Fru Mju sa...

jo: jag misstänker att jag också vuxit ur tältsemestrandet. då är det ju en lyckoträff att brorsan och hans fru gått och köpt sig en husbil som man får låna :)

lisa sa...

vilka underbara bilder. man riktigt vill vara där. och jag vill ha mer mycket mer.... semester alltså. :)

Anonym sa...

Å är det Ella ni lyssnar på?

Fru Mju sa...

lyckoskatt: semester kan man aldrig få för mycket av. :)

soffy: den här gången var det Dinah :)