onsdag 18 augusti 2010

landning


vi landade i vardagen igen. halvvägs in i inskolningen på dagis blev lillen förkyld. otroligt. men vad är väl lite snor efter en hellång sommar då alla fått vara friska.
treåringen trivs bra på sitt nya dagis. det är en stor lättnad.
själv dras jag fortsättningsvis med mina hopplösa handleder. i närmare tre veckor har jag haft stödskena på vänster vilket gjort att jag har fått bättre kontroll över fingrarna på den handen men samtidigt har jag överansträngt högern... tillsvidare får jag nöja mig med att fingra på tygerna och skissa ideer.
nu känns en föraning av höst i luften. nätterna blir kyliga och mörka och hösten känns i fötterna om man försöker gå barfota. dags att leta fram de sköna stickade sockorna. det känns helt bra det också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ont i handlederna är inte kuligt :(

Anonym sa...

Fy för onda handleder,jag vet så väl hur jobbigt det är! Skönt att dagis går bra, Skruttan har fått dagmamma from oktober!
Hoppas lillkillen inte blir mer sjuk, må så gott...KRAM!

lisa sa...

och du gör det igen. din bilder. de suger in mig. långsamt. vill vara där.

hoppas dina handleder piggnar till snart. ser fram emot att se dina projekt. kanske du kan visa dina skisser istället?

Fru Mju sa...

åh tack söta ni. <3