måndag 13 april 2009

vagnsfilten

äntligen ett avslutat projekt att visa upp, vagnsfilten med mormorsrutor! min snälla mamma shanghaiade kassen med rutor när jag låg på förlossningen, det fattades ett par gråa rutor och så har hon gjort det omfattande arbetet med att fästa trådar och sy ihop trasslet till en vacker filt att vara stolt över. fastän jag själv virkat rutorna så känns det här mer som ett gemensamt projekt och jag gissar att hon lagt ner mer tid på den här filten än jag. utan henne skulle de här rutorna legat längst bak i skåpet många år

7 kommentarer:

Anonym sa...

Å så fin!!! Snäll mamma du har, och kul att tillverka något tillsammans!

Anonym sa...

Oj va Super Fin filt Amos får i vagnen nu :) Börjar riktit klia i fingrarna! Blev ivrig på att börja virka mormosrutor nu jag också...

Ha en bra fortsättning på dagen vännen min!

Kram: Milla

yllet sa...

Snyggt!!

Anna Stilla sa...

Vilket enormt jobb att göra en sådan filt. Jag kan inte ens virka en enda ruta så jag jagar "mormorsfilt" på olika loppisar.

Varma vårhälsningar
Anna

catja sa...

supersnyggt!!!!

Lina sa...

Jättefin! Tänk att du har tid med det som 3-barnsmamma... Eller är det så att då blir man extra-effektiv i stället!
Ha det bra!
Päivi

Trulsan sa...

Vad FIN! Har en på landet som jag hade hoppats få lägga rabarber på men den fick inte lämna huset tydligen, rackarns också.

Teamwork kallas det väl =)

Kram