fredag 13 mars 2009

inga gröna fingrar här

mina gröna fingrar överlevde inte vintern och en tredje graviditet. för en gångs skull fick jag ju in pelargonerna i källaren innan snön föll. så långt allt väl.
men
det var ju något man skulle göra innan det nu i vårtid är dags att klippa ner, plantera om och flytta upp dem i dagsljus?
typ vattna?

suck
den gick bara så snabbt, den här vintern.
och man kan ju inte vara bra på allt.
så idag köpte jag nya sticklingar som ska planteras om och förpassas upp på vinden där det är svalt och ljust.
sen måste jag bara komma ihåg att vattna också...



3 kommentarer:

Anonym sa...

Du, man behöver inte vara gravid heller för att förtränga pelargonstackarna... Sunds sköter dem så mycket bättre ;)

Fru Mju sa...

johanna: så sant :)

Oca sa...

Måste kommentera att din "döda" pelargoner ser precis ut som mina när jag tog fram dem för 1 månad sedan, kolla på min sida hur de ser ut nu! Hade inte heller vattnat dem på hela vintern... :)