måndag 11 februari 2008

skåprapport

idag har jag varit huslig och bakat bröd på sånt jag hittade i skåpet enligt principen mantagervadmanhaver, flingor och kli och ett par sorgsna morötter.
ALDRIG har jag tidigare gett mig ut på det gungfly det är att baka utan ett recept att slaviskt efterfölja. och det lyckades! till min förvåning.
det är inte roligt att vara pank men alltid lär man sig något.
och samtidigt skönt att få tömt skåpen lite.
nu börjar det dock bli glest i hyllorna och fantasin tryter.
förslag mottages tacksamt på vad man kan åstadkomma av följande:
shrimp soup, en konservburk
vita bönor i tomatsås, en burk
pecannötter, en påse
konservananas
hallonmoussepulver
russin
diverse pastasorter + några påsar nudlar
.
nedräkning: 3 dagar kvar att överleva

3 kommentarer:

Mirre sa...

hmmm... spännande ingredienser! Lite som detdär matlagningsprogrammet som gick på teve för några år sen, när två lag bestående av en kändis och en kock skulle laga mat av hemliga ingredienser :-)Men semlorna såg jättegoda ut!

Anonym sa...

Om vi slog ihop oss kunde jag bidra med ett paket köttfärs, då kunde det bli en chili con carne. Sen kunde vi äta hallonmousse till efterrätt. Russinen och nötterna får du äta för att få energi när du studerar!

Fru Mju sa...

Mirre: jo, jag borde nog ägnat programmen mer uppmärksamhet..

Soffy: det är i varje fall inte säsong för metmaskarna...