torsdag 28 februari 2008

hjärtevarma bröd

sen en tid tillbaka bakar vi allt bröd själva (läs: jag)
för att spara en slant och för att det helt enkelt är så mycket godare med hembakt.

igår var brödet slut och jag hann helt enkelt inte baka då svärfar dök upp och ville börja bygga bastun. Alternativet som återstod var att baka efter att vi fått ungarna isäng (jättekul, not!).
När vi höll på att lägga barnen ringde det så på dörren och vem står där om inte
grannen
med nybakat bröd!

jag hjärta gamla vänliga herremän som kommer med färskt bröd på kvällskvisten!
det räddade min kväll
och värmer länge

det är inte utan att man som Karl Bertil Jonssons ömma moder
"får något religiöst i blicken"

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vilken vardagslycka! Jag får också nåt religiöst i blicken. Trevlig helg!