lördag 22 december 2007

Vad tror ni att det hände sen då?

hittade följande test i Aftonbladet under artikeln Lägg dig på soffan, kvinna!:

Testa dig själv – är du farligt duktig?
1 Du lever i ett högt tempo, ständigt på väg från den ena aktiviteten till den andra.
2 Du tar mycket ansvar för andra och har koll på det mesta.
3 Du känner att du bara ger och ger, men sällan får något tillbaka.
4 Det är viktigt vad andra tycker. Du vill gärna visa upp en perfekt fasad.
5 Du har höga krav på dig själv och på andra.
6 Du säger sällan eller aldrig nej, utan springer fortare för att hinna med.
7 Du klarar allt på egen hand och ber sällan om hjälp.
8 När kroppen gör ont eller när du mår dåligt biter du ihop och kör på som vanligt.
9 Du tycker att det är egoistiskt att tänka på sig själv.
10 Du tänker på alla dem i din omgivning som skulle behöva göra det här testet och ändra sina liv.


Så läser du testet:
3–5 JA: Du närmar dig riskzonen för att bli sjuk.
6–8 JA: Det finns en stor risk för dig att bli utbränd.
9–10 JA: Du lever på ett sätt som gör det omöjligt att må bra. Du kanske redan är sjuk?


Enligt mitt testresultat håller jag på att gå i väggen. Men det är nog lite missvisande så här i jultider. ...för att inte tala om hur livet ser ut med små barn runt benen...

Så farligt duktig tycker jag väl ändå inte jag är.

Men det är ju en intressant tanke:
Hur skulle månne julen se ut om jag tog mig tid att ligga på soffan???

Inga kommentarer: