måndag 31 december 2007

försök till summering

Jaha, så var året till ända och det är dags att kasta ett öga i bakspegeln...
De största omställningarna var när Lillprinsen föddes och när treåriga Superhjälten sen började halvdag på dagis, man skulle aldrig tro det men helt plötsligt med två barn lyckas jag få mer egentid än när vi bara hade ett. Svindlande.
Lillprinsen har varit så pass "lätt barn" att jag fått tid över till distansstudier i sociologi även om det alltid varit lika tajt att hinna med varje veckas deadline.
Renoveringen är igång igen efter ett uppehåll på 3 år. Vi flyttade in innan renoveringen var klar och har bott på undantag ända sen dess, som en lite lyxigare campingtripp ungefär. Jag längtar efter den dagen då vi äntligen får uppleva takbelysning och slipper snubbla över förgreningssladdar. I varje fall har vi ju haft värme (för det mesta).
Min nära kompis Lisa hälsade på en vecka i juni, vi träffas alltför sällan pga avståndet trots att det inte är lång flygväg. Det var härliga dagar och omväxling i vardagsrutinerna.
Min morfar överlevde cancern och en omfattande bypass-operation och min mamma insjuknade i Crohns men klarar sig bra med hjälp av mediciner.
Rent pissig har jag varit på att hålla kontakt med mina vänner. Tyvärr. Jag är nog sjukt dålig på att visa uppskattning även där det skulle vara på sin plats och jag tar lätt för givet att de vet hur mycket de betyder.

Största frågetecknet och största utmaningen inför 2008 är
JOBBET.
Mammaledigheten är över och snart nog kommer vi att få börja elda möbler och knapra på katterna för att överleva. Ändå känns det inte som ett alternativ att sätta lillen i dagis innan han ens fyllt året. Och min gamla arbetsplats lockar inget vidare den heller.
Så den stora frågan är ju:
Vadskajagblinärjagblirstor?
Inspirerande OCH bra betalt, jatackgärna!
Egentligen borde man satsa på byggbranschen, efterfrågat och välbetalt. VVS-planerare? Golvläggare? Murare?
Några bra förslag, någon?

GOTT NYTT ÅR!!!

Inga kommentarer: