fredag 31 juli 2009

the vindsprogress

månne jag inte slår eget bottenrekord i antal inlägg denna månad. usch då och fy på mig! men det finns inte alltid att skriva om och tid att skriva inlägg.
det har varit sommar och väder,
tre barn (varav två i varierande stadier av trots)
och renovering av vind och badrum i sakta mak.
det var väl min lista på ursäkter.

ni minns hur jag plötsligt insåg att vi bara hade en halv dörröppning till det som ska bli barnens rum på vinden?
nåjo. att riva den där tvättskrubben har varit ett äventyr i sig. minsann hade det blivit byggt för att stå. ett ton spik och överlappande lager brädor
alla väggar var dessutom isolerade. med 10 cm sågspånsfyllning som vällde ut och dammade. ni får ta mitt ord på att det varit kul göra i sommarvärmen att stå där under plåttaket och svettas i sågspånsdammet. jag fyllde hela 6-7 säckar på 150 liter med bara sågspån!!!
men nu är själva rivningsdelen avklarad.
resten är easy peasy

och mer bilder kommer.
under golvmattan verkar dessutom finnas ett helt gångbart (hahahha) trägolv som förhoppningsvis bara kräver ett par lager färg.
under den gröna sjuttiotalsmattan uppe i allrummet hittade jag förresten en trevlig överraskning. men mer om det i morgon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir man ju inte så lite nyfiken heller på vad som gömde sig under ert gröna golv??!!??

/camilla som mest ser fram emot att spackla och slipa hela helgen lång....

yllet sa...

Åh vad spännande!! :D Och vad duktiga ni är så här i sommaren!

Anonym sa...

Vilket hästjobb! När kommer du till vår stuga och jobbar då?;)