tisdag 29 april 2008

en present!

Titta va fin lillen blev i mössan han fick av supersnälla Mirre på mammakaffandet idag! Hon hade valt färger som är så exakt han och man blir ju så jätteglad när man får en present, dessutom något handgjort! Och om det är något som inte är för mig så är det garn och stickor.

Något nostalgiskt var det över mössan,
inte bara färgkombinationen som ju är samma som i omlotten jag sydde tidigare
nä, det är mer än så
det måste vara barndomens sjuttiotal
vi bodde i förort och mamma eller pappa hade något hemstickat i samma färger
just nu kan jag bara inte sätta fingret på om det var en kofta eller en mössa eller både och..

Tack Mirre, den är för härlig!

Edit: både pappa och lillebror hade randiga koftor och pappa lär också fått en mössa av restgarnerna

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin - både mössa och pojke!
Tack för din kommentar hos mi, kram!

Milla Metsäkääpiö sa...

Men Oj Va Gullig Lillen är!! WAU vilken fin mössa han har...
Blir riktit nostalgisk!!

Kram: Milla

yllet sa...

Men du! Jag tycker så här: "titta vid fin LILLEN är!!" vilka ögon! vilken mun! Vilken goding. :D Men mössan var kalassnygg den med!

Anonym sa...

Du får gärna titta, tack för omtanken! Jag börjar lite smått ändå med den rosa. Färgerna är inte fina ihop, det hade nog gått om det varit mer klarare rosa färg!

Anonym sa...

Japp, plastsnöre. Men du, jag har börjat virka nu och den rosa färgen blir helt ok! Så du behöver inte kolla, de får säkert tillbaka den gröngula här hemm nån gång och då kan jag slutföra den andra kassen!
Natti natti, snart!

Fru Mju sa...

ja men DET är ju självskrivet liksom, mina pojkar är ju det finaste jag har! :-)