onsdag 31 augusti 2011

ingen hare






jag var nästan där idag. nästan. hade kastat mig i bilen och speedat till närmaste stad för att fingra på en bättre begagnad symaskin. och förälskade mig i något helt annat.

och som försäljaren lovordade den antar jag den gör hushållsarbetet medans jag sover också (bara jag trycker på rätt knappar då alltså..)

drabbades av beslutsångest och kom hem utan maskin. nära skjuter ingen hare. men nu har jag fått fundera tillräckligt. jag tänker gå på förälskelsen, även om den inte var precis vad jag hade i tankarna när jag åkte dit.

det är jag värd.


fell in love today. with a sewing machine.



4 kommentarer:

Mirre sa...

Åh! Vilken förälskelse sen! Jag sa ju att Pfaff är kärlek ;)

Fru Mju sa...

du sa det jo, jag tror jag är fast ;)

Jo sa...

Ibland slår kärleken till när man minst anar :) Om inte försäljaren för Pfaff i affären jag var i hade låtit som en tv-shopsgubbe, hade kanske jag också blivit med Pfaff. Nu blev jag bortskrämd och hamnade med en HQ istället. :)

Fru Mju sa...

hahahhahahhaha. tror du gjorde rätt val där ;)