tisdag 8 juni 2010

utsikt från ett syrum

i trädgården blommar syrenen och det är synd att det inte är mycket till uteväder för småkrassliga pojkar. lite halsont känner jag av själv också men inte värre än att jag kan leva med det. synd bara att deras sommarlov ska behöva börja så här. men vad kan man? vi har två hela månader på oss att göra sommarlovssaker, vi hinner, mer än väl.

min efterlängtade tygleverans kom idag så jag passade på att provsy lite i det när jag hade stigit upp efter nattskiftet och pojkarna underhöll varandra (händer minsann inte varje dag, de måste vara sommarlovsuttråkade...?). det är 5-6 veckor tills nästa (möjliga) försäljningstillfälle så jag försöker sy lite varje dag för att slippa stressa den sista veckan. samtidigt har jag passat på att uppdatera mjurbutiken lite med två av dagens tyger. jag verkar vara inne i en gul period just nu, jag som tidigare hatat gult. det har varit den enda grundfärg jag inte kommit överens med och nu har jag den överallt. hur var det de brukar säga om att man måste kunna ändra sig? jag brukar säga att man måste kunna överraska sig själv och det är något jag strävar efter hela tiden.

Inga kommentarer: